Zásady ochrany osobných údajov a Všeobecné obchodné podmienky

ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV

Mgr. Ivana Pacolová (ďalej len „prevádzkovateľ“) je v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov prevádzkovateľ, ktorý spracúva osobné údaje.

Identifikačné údaje prevádzkovateľa
Mgr. Ivana Pacolová
Rastislavova 186/84, 951 41 Lužianky
tel.: + 421 911 699 006
IČO: 46 277 170
DIČ: 1077004038
mail: ika.pacolova@gmail.com, zenakrajina@gmail.com

Spracúvanie osobných údajov
Spracúvanie osobných údajov je upravené v zákone č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon“) a v Nariadení Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) – GDPR (ďalej len „nariadenie“).

Prehlásenie
Prehlasujem, že ako správca vašich osobných údajov spĺňam všetky zákonné povinnosti vyžadované platnou legislatívou, zákonom a nariadením, a teda že:
• spracovávam osobné údaje len na základe platného právneho dôvodu, zákonnej povinnosti či udeleného súhlasu.
• plním podľa článku 13 nariadenia informačnú povinnosť ešte pred zahájením spracovania osobných údajov.
• umožňujem a podporujem dotknuté osoby v uplatňovaní a plnení ich práv podľa zákona a nariadenia.

Práva dotknutej osoby

1. Právo na prístup k osobným údajom
Dotknutá osoba má právo získať od prevádzkovateľa prístup k osobným údajom a potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. Práva dotknutej osoby sú bližšie špecifikované v čl. 15 Nariadenia a v § 21 Zákona. Dotknutá osoba si môže svoje práva uplatniť prostredníctvom písomnej žiadosti alebo elektronickými prostriedkami. V prípade, že dotknutá osoba požiada o ústne poskytnutie informácií, informácie sa môžu takto poskytnúť za predpokladu, že dotknutá osoba preukázala svoju totožnosť. Právo získať osobné údaje nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných fyzických osôb.

2. Právo na opravu osobných údajov
Dotknutá osoba má právo na opravu nesprávnych osobných údajov a na doplnenie osobných údajov, bez zbytočného odkladu.

3. Právo na vymazanie osobných údajov
Dotknutá osoba má právo, aby prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal jej osobné údaje, ak je splnený niektorý z týchto dôvodov:
a) osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktorý sa získali alebo inak spracúvali,
b) dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého prevádzkovateľ osobné údaje spracúva a neexistuje iný právny základ pre ich spracúvanie,
c) dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu osobných údajov a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu osobných údajov na účel priameho marketingu vrátane profilovania v rozsahu v akom súvisí s priamym marketingom,
d) ak sa osobné údaje spracúvajú nezákonne,
e) osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť podľa práva, ktorému prevádzkovateľ podlieha,
f) osobné údaje sa získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa čl. 8 ods. 1. nariadenia.

Ak prevádzkovateľ zverejnil osobné údaje a je povinný ich vymazať, má povinnosť v súlade s dostupnou technológiou a nákladmi na vykonanie opatrení informovať prevádzkovateľov, ktorí spracúvajú osobné údaje, že dotknutá osoba ich žiada, aby vymazali všetky odkazy na jej osobné údaje, ich kópiu alebo repliky.
Prevádzkovateľ nemá povinnosť vymazať osobné údaje dotknutej osoby, pokiaľ je ich spracúvanie potrebné
a) na uplatnenie práva na slobodu prejavu alebo práva na informácie,
b) na splnenie zákonnej povinnosti, ktorá si vyžaduje spracúvanie podľa práva, ktorému prevádzkovateľ podlieha alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi,
c) z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia,
d) na účely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historického výskumu alebo na štatistické účely, pokiaľ je pravdepodobné, že vymazanie znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takého spracúvania, alebo
e) na uplatňovanie právneho nároku.

4. Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov
Dotknutá osoba má právo, aby prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie jej osobných údajov, ak
a) dotknutá osoba namieta správnosť jej osobných údajov, počas obdobia umožňujúceho prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov,
b) spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby je nezákonné a namiesto vymazania dotknutá osoba požiada o obmedzenie ich použitia,
c) prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účel spracúvania osobných údajov, ale potrebujete ich dotknutá osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov,
d) dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov, prevádzkovateľ obmedzí spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby až do overenia, či oprávnené dôvody na strane prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi oprávnenej osoby.

Ak sa spracúvanie osobných údajov obmedzilo, okrem uchovávania môže osobné údaje prevádzkovateľ spracúvať len so súhlasom dotknutej osoby alebo na účel uplatnenia právneho nároku, na ochranu osôb alebo z dôvodov verejného záujmu. Prevádzkovateľ je povinný dotknutú osobu informovať pred tým, ako bude obmedzenie spracúvania osobných údajov zrušené. Prevádzkovateľ je povinný oznámiť príjemcovi opravu osobných údajov, vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania osobných údajov.

5. Právo na prenosnosť osobných údajov
Dotknutá osoba má právo preniesť v štruktúrovanej a strojovo čitateľnej podobe osobné údaje, ktoré poskytla prevádzkovateľovi, ďalšiemu prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné a ak sa spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby vykonáva:
a) na základe súhlasu,
b) nevyhnutne na plnenie zmluvy, ktorej je dotknutá osoba zmluvnou stranou, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby,
c) automatizovanými prostriedkami.
Toto právo nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva iných osôb. Právo na prenosnosť sa nevzťahuje na spracúvanie osobných údajov nevyhnutné na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej prevádzkovateľovi.

6. Právo namietať automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania
Dotknutá osoba má právo na to, aby sa na ňu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov vrátane profilovania.

7. Právo podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov
Dotknutá osoba má právo v prípade, že má podozrenie, že sa jej osobné údaje neoprávnene spracúvajú, podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky.

Rozsah osobných údajov a účely spracovania

Prevádzkovateľ spracováva osobné údaje, ktoré mu zverila sama dotknutá osoba pre naplnenie účelov:
1. Poskytovanie služieb
Osobné údaje dotknutej osoby v rozsahu: mail, meno, priezvisko, adresa bydliska, v prípade firmy tiež IČO, DIČ, číslo účtu, telefónne číslo, ktoré bezpodmienečne potrebujem na:
• Poskytnutie služieb dotknutej osobe a komunikáciu s ňou
• Zaslanie faktúry a informačných podkladov k ponúkaným službám na mailovú adresu dotknutej osoby

2. Vedenie účtovníctva
Osobné údaje (fakturačné údaje) dotknutej osoby prevádzkovateľ bezpodmienečne potrebuje, aby vyhovel zákonnej povinnosti pre vystavovanie a evidenciu daňových dokladov.

3. Spracovanie a použitie fotografickej dokumentácie
Prevádzkovateľ smie len na základe súhlasu dotknutej osoby jej fotografie, videá alebo písomné referencie na svojich stránkach, záznamy zo seminárov a tvorivých dielní a to do doby, než dotknutá osoba udelený súhlas odvolá. Tak môže spraviť kedykoľvek prostredníctvom kontaktných údajov prevádzkovateľa.

Zabezpečenie a ochrana osobných údajov

Prevádzkovateľ chráni osobné údaje dotknutých osôb v maximálnej možnej miere nasledovne:
1. Heslom zabezpečeným prístupom do počítača prevádzkovateľa
2. Heslom zabezpečeným prístupom do telefónu prevádzkovateľa
3. Užívateľským menom a heslom zabezpečeným prístupom do mailových schránok prevádzkovateľa

Osobné údaje sú spracovávané v elektronickej a tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.

Poskytnutie osobných údajov tretím osobám

Spracovateľmi osobných údajov sú alebo môžu byť:
1. Facebook Ireland Ltd, 4 Grand canal square, Dublin 2, Irsko, VAT IE9692928F
2. Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA

V Lužiankach 22.5.2018

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

Úvodné ustanovenia

Tieto všeobecné obchodné podmienky platia pre nákup tovaru a služieb prostredníctvom internetovej stránky www.zenakrajina.sk.
1.Týmito všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) sa riadia právne vzťahy medzi prevádzkovateľom ako predávajúcim a objednávateľom ako kupujúcim, ktoré vznikajú na základe a/alebo v súvislosti s predajom produktov a služieb prevádzkovateľom Mgr. Ivana Pacolová s miestom podnikania Rastislavova 186/84, 95141 Lužianky, IČO: 46277170, DIČ: 1077004038, zapísanou v Živnostenskom registri vedenom na Okresnom úrade v Nitre pod číslom 430-39965 (ďalej len ako „prevádzkovateľ”), prostredníctvom internetového predaja (ďalej len „obchod“) umiestneného na internetových stránkach www.zenakrajina.sk (ďalej len „stránky obchodu”), na základe ktorého dochádza k dodávke produktov alebo služieb objednávateľovi. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi prevádzkovateľom a objednávateľom, pokiaľ sa strany výslovne nedohodli inak.
2.Identifikačné údaje prevádzkovateľa:
Mgr. Ivana Pacolová
Rastislavova 186/84, 951 41 Lužianky
tel.: + 421 911 699 006
IČO: 46 277 170
DIČ: 1077004038
mail: ika.pacolova@gmail.com, zenakrajina@gmail.com
web: www.zenakrajina.sk
FB: Žena Krajina
3.Orgán dozoru, ktorý vykonáva dohľad nad prevádzkovateľom
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, 950 50 Nitra
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 037/772 02 16
fax č. 037/772 00 24
4.Produktmi a službami predávanými prostredníctvom obchodu sa rozumejú produkty a služby, ktoré sa nachádzajú v aktuálnej ponuke obchodu uvedenej na stránkach obchodu (ďalej len „produkty a služby“ alebo „produkt a služba“).
5.Prevádzkovateľ zabezpečuje v rámci prevádzky obchodu aj internetový výdaj do Slovenskej republiky na základe objednávky, ktorú kupujúci zrealizuje formou objednávkového formulára alebo mailovej komunikácie s predávajúcim prostredníctvom vyššie uvedených kontaktov. Objednávka je považovaná za platnú, pokiaľ kupujúci odošle objednávku zo stránok obchodu. Objednávka obsahuje všetky povinné údaje. Internetový výdaj zahŕňa zverejnenie informácie o internetovom výdaji, objednanie zásielky prostredníctvom elektronickej komunikácie, registráciu objednávky, balenie zásielky a zabezpečenie jej prepravy a vybavenie reklamácie.
6.Objednávateľom podľa týchto VOP je fyzická alebo právnická osoba.
7.VOP ako aj všetky dokumenty súvisiace s uzatvorením kúpnej zmluvy sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.

Objednávanie produktov a služieb a uzavretie kúpnej zmluvy

1.Po vstupe na stránky obchodu si objednávateľ môže prehliadať na nich ponúkané produkty a služby (t. j. produkty a služby, ktoré sa nachádzajú v aktuálnej ponuke obchodu uvedenej na stránkach obchodu). Stránky obchodu uvádzajú stručný popis jednotlivých produktov a služieb, ich cenu, prípadne aj ďalšie informácie a podmienky poskytovania plnení.
2.Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek, bez obmedzenia a náhrady, uskutočňovať zmeny aktuálnej ponuky produktov a služieb (napr. zaradiť nové produkty a služby do aktuálnej ponuky, vyradiť niektoré už zaradené produkty a služby z aktuálnej ponuky, atď.) ako aj zmenu ceny produktov a služieb. Aktuálna ponuka produktov a služieb a ceny produktov a služieb sú platné po dobu, po ktorú sú uvedené na stránkach obchodu. Zmena ceny produktu a služby nemá vplyv na cenu produktu a služby objednaných pred uvedením (uverejnením) zmenenej ceny daného produktu a danej služby na stránkach obchodu.
3.Stránky obchodu ďalej uvádzajú prevádzkovateľom ponúkané spôsoby dopravy (t. j. dodania) objednaných produktov objednávateľovi.
Cena dopravy je uvedená na stránkach obchodu pri danom konkrétnom spôsobe dopravy. Cena dopravy je uvádzaná v mene euro a zahŕňa aj balné. Ceny dopravy uvedené na stránkach obchodu platia len pre dopravu produktov v rámci územia Slovenskej republiky.
4.Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek, bez obmedzenia a náhrady, uskutočniť zmenu ponúkaných spôsobov dopravy objednaných produktov (napr. zaradiť nové spôsoby dopravy objednaných produktov do ponuky, vyradiť niektoré už zaradené spôsoby dopravy objednaných produktov z ponuky), zmenu ceny dopravy (t. j. zmenu ceny jednotlivých spôsobov dopravy objednaných produktov objednávateľom) ako aj zmenu sumy pre bezplatnú dopravu ktorýmkoľvek spôsobom dopravy. Ponúkané spôsoby dopravy objednaných produktov, ceny dopravy a sumy pre bezplatnú dopravu sú platné po dobu, po ktorú sú uvedené na stránkach obchodu. Zmena ceny dopravy ani zmena sumy pre bezplatnú dopravu nemá vplyv na cenu dopravy ani sumu pre bezplatnú dopravu u produktov objednaných pred uvedením (uverejnením) zmeny ceny dopravy alebo zmeny sumy pre bezplatnú dopravu na stránkach obchodu.
5.Prevádzkovateľom ponúkané služby sa poskytujú na mieste na to určenom, ktorého presnú adresu obdrží objednávateľ po odoslaní objednávky služieb.
6.Stránky obchodu uvádzajú aj prevádzkovateľom ponúkané spôsoby platby objednaných produktov a služieb. Výber konkrétneho spôsobu platby objednaných produktov a služieb pritom patrí objednávateľovi. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek, bez obmedzenia a náhrady, uskutočniť zmenu ponúkaných spôsobov platby objednaných produktov a služieb (napr. zaradiť nové spôsoby platby objednaných produktov a služieb do ponuky, vyradiť niektoré už zaradené spôsoby platby z ponuky) ako aj zmenu ceny osobitne spoplatnených spôsobov platby. Ponúkané spôsoby platby objednaných produktov a služieb a ceny osobitne spoplatnených spôsobov platby sú platné po dobu, po ktorú sú uvedené na stránkach obchodu. Zmena ceny osobitne spoplatnených spôsobov platby nemá vplyv na cenu osobitne spoplatnených spôsobov platby u produktov a služieb objednaných pred uvedením (uverejnením) zmeny ceny osobitne spoplatnených spôsobov platby na stránkach obchodu.

Vybavenie objednávky

1.Prevádzkovateľ vybaví prijatú objednávku a ňou objednané produkty podá na dopravu objednávateľovi (ďalej aj „distribuuje“) bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od uzavretia príslušnej kúpnej zmluvy.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

1.Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia Produktov dodaných na jej základe, a to aj bez uvedenia dôvodu. Objednávateľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.
2.Odstúpenie od kúpnej zmluvy, t. j. oznámenie objednávateľa o odstúpení od kúpnej zmluvy, musí byť prevádzkovateľovi doručené v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napríklad USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta) na adresu sídla prevádzkovateľa uvedenú v bode 2. kapitoly Úvodné ustanovenia týchto VOP, alebo e-mailom, na e-mailovú adresu prevádzkovateľa ika.pacolova@gmail.com, a to v lehote podľa bodu 1. kapitoly Odstúpenie od kúpnej zmluvy týchto VOP.
3.V lehote najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy je objednávateľ zároveň povinný prevádzkovateľovi na adresu jeho sídla zaslať späť (ďalej aj „vrátiť“) produkty dodané na základe kúpnej zmluvy, od ktorej objednávateľ odstupuje, alebo v uvedenej lehote odovzdať produkty prevádzkovateľovi. Lehota na vrátenie produktov podľa tohto bodu 3. kapitoly Odstúpenie od kúpnej zmluvy VOP sa považuje za zachovanú, ak boli produkty odovzdané na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
4.Prevádzkovateľ je povinný produkty vrátené alebo odovzdané v súlade s bodom 3. kapitoly Odstúpenie od kúpnej zmluvy týchto VOP prevziať. Prevádzkovateľ je ďalej povinný do 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy v súlade s bodom 2. kapitoly Odstúpenie od kúpnej zmluvy týchto VOP vrátiť objednávateľovi kúpnu cenu spolu so všetkými platbami, ktoré prevádzkovateľ prijal od objednávateľa na základe kúpnej zmluvy (cena dopravy, cena platby), ktoré objednávateľ uhradil na základe danej kúpnej zmluvy. Prevádzkovateľ však nie je povinný vrátiť objednávateľovi kúpnu cenu spolu s ostatnými platbami pred tým, ako mu budú doručené produkty alebo pred tým, ako mu objednávateľ preukáže zaslanie produktov späť. Prevádzkovateľ je povinný vrátiť objednávateľovi platby podľa tohto bodu 4. kapitoly Odstúpenie od kúpnej zmluvy VOP rovnakým spôsobom, akým došlo k uskutočneniu platieb objednávateľom. Objednávateľ sa pritom zaväzuje poskytnúť prevádzkovateľovi maximálnu súčinnosť nevyhnutnú na riadne a včasné vrátenie kúpnej ceny a ostatných platieb objednávateľovi podľa tohto bodu VOP, najmä v prípade potreby poskytnúť prevádzkovateľovi údaje o svojom bankovom účte, na ktorý má prevádzkovateľ vrátiť kúpnu cenu s ostatnými platbami. Objednávateľ a prevádzkovateľ sa môžu dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platieb, pričom objednávateľovi v takom prípade nemôžu byť účtované žiadne ďalšie poplatky.
5.Náklady na vrátenie produktov prevádzkovateľovi pri odstúpení objednávateľom od kúpnej zmluvy znáša objednávateľ v zmysle ustanovenia § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Objednávateľ znáša pri jeho odstúpení od kúpnej zmluvy i náklady na vrátenie produktov, ktoré vzhľadom na ich povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Náhrada nevyhnutných nákladov, ktoré objednávateľovi preukázateľne vznikli v súvislosti s vrátením produktov prevádzkovateľovi, bude objednávateľovi poskytnutá spôsobom určeným dohodou objednávateľa a prevádzkovateľa (napr. vyplatením príslušnej čiastky na účet určený objednávateľom, poskytnutím zľavy v príslušnej hodnote na budúci nákup produktov prostredníctvom stránok obchodu atď.).
6.V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa tohto článku VOP musia byť produkty prevádzkovateľovi vrátané nepoškodené, úplné, nespotrebované (a to ani čiastočne) a neopotrebované. Bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 15 dní od vrátenia produktov prevádzkovateľovi v súlade s bodom 3. kapitoly Odstúpenie od kúpnej zmluvy týchto VOP prevádzkovateľ vrátené produkty skontroluje, najmä za účelom zistenia, či vrátené produkty neboli vrátené poškodené, neúplné, spotrebované (čo i len čiastočne) alebo opotrebované. Ak pri kontrole podľa predchádzajúcej vety prevádzkovateľ zistí, že vrátené produkty mu boli vrátené poškodené, neúplné, spotrebované (čo i len čiastočne) a/alebo opotrebované, vznikne mu voči objednávateľovi nárok na náhradu škody, ktorá mu vznikla v súvislosti s vrátením poškodených, neúplných, spotrebovaných (čo i len čiastočne) a/alebo opotrebovaných produktov. Nárok na náhradu škody podľa predchádzajúcej vety je prevádzkovateľ oprávnený jednostranne započítať voči nároku objednávateľa na vrátenie kúpnej ceny podľa bodu 4. kapitoly Odstúpenie od kúpnej zmluvy týchto VOP.
7.Objednávateľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je predaj produktov zhotovených podľa osobitných požiadaviek objednávateľa, alebo produktov určených osobitne pre daného objednávateľa, alebo produktov, ktoré rýchlo podliehajú skaze alebo zníženie akosti, alebo produktov uzavretých v ochrannom obale, ktoré nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorých ochranný obal bol po dodaní porušený, alebo produktov, ktoré môžu byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešané s iným tovarom.
8.Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 7 dní odo dňa objednania služieb, a to aj bez uvedenia dôvodu. V tomto termíne nebude objednávateľovi účtovaný žiaden storno poplatok. Ak objednávateľ odstúpi od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom kúpy sú služby ponúkané prevádzkovateľom na stránkach obchodu, najneskôr do 7 dní pred dátumom dodania objednanej služby, prevádzkovateľ si účtuje storno poplatok vo výške 20% z ceny objednaných služieb. Zvyšnú sumu peňazí vráti bezodkladne na účet objednávateľa. Ak objednávateľ odstúpi od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom kúpy sú služby ponúkané prevádzkovateľom na stránkach obchodu, v priebehu 7 dní pred dátumom dodania objednanej služby, prevádzkovateľ si účtuje storno poplatok vo výške 50% z ceny objednaných služieb. Zvyšnú sumu peňazí vráti bezodkladne na účet objednávateľa.
9.Odstúpenie od kúpnej zmluvy, t. j. oznámenie objednávateľa o odstúpení od kúpnej zmluvy, musí byť prevádzkovateľovi doručené v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (napríklad USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta) na adresu sídla prevádzkovateľa uvedenú v bode 2. kapitoly Úvodné ustanovenia týchto VOP, alebo e-mailom, na e-mailovú adresu prevádzkovateľa ika.pacolova@gmail.com, a to v lehote podľa bodu 1. kapitoly Odstúpenie od kúpnej zmluvy týchto VOP.
10.Na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa tohto článku VOP a z toho vyplývajúce práva a povinnosti prevádzkovateľa a objednávateľa neupravené týmito VOP sa vzťahuje ustanovenie § 7 až 10 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
11.V prípade, ak je objednávateľovi spolu s objednanými a dodanými produktmi poskytnutý akýkoľvek darček (alebo obdobné plnenie), darovacia zmluva naň je medzi prevádzkovateľom a objednávateľom uzavretá okamihom uzavretia kúpnej zmluvy, a to s rozväzovacou podmienkou, že v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy objednávateľom sa od začiatku zrušuje aj darovacia zmluva na daný darček a objednávateľ je povinný darček vrátiť prevádzkovateľovi spoločne s produktmi, a to spôsobom a za podmienok určených pre vrátenie produktov podľa tohto článku VOP.

Zodpovednosť za vady produktov, záruka a uplatňovanie reklamácie

1.Na zodpovednosť za vady produktov, záruku a uplatňovanie práv z nich (reklamácie) sa vzťahujú najmä ustanovenia zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „OZ“), najmä ustanovenie § 619 a nasl. OZ a zákon č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
2.Prevádzkovateľ zodpovedá za vady, ktoré má dodaný produkt pri jeho prevzatí objednávateľom. Pri produktoch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola s objednávateľom dojednaná nižšia cena. Pri použitých produktoch nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Prevádzkovateľ ďalej nezodpovedá najmä za vady produktov spôsobené objednávateľom a/alebo inými osobami a/alebo skutočnosťami na strane objednávateľa (napr. nesprávnym skladovaním, údržbou alebo iným používaním produktu objednávateľom).
3.Ak nejde o produkt, ktorý sa rýchlo kazí, alebo o použitý produkt, zodpovedá prevádzkovateľ za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí produktu v záručnej dobe. Záručná doba je 24 mesiacov a ak ide o použitý produkt, záručná doba je 12 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia produktu objednávateľom.
4.Ak ide o produkt, ktorý sa rýchlo kazí, alebo o produkt, ktorého osobitná povaha a/alebo vlastnosti neumožňujú dĺžku záručnej doby v rozsahu podľa bodu 3. kapitoly Zodpovednosť za vady produktov, záruka a uplatňovanie reklamácie týchto VOP, záručná doba trvá a neskončí sa pred uplynutím lehoty (napr. doba exspirácie, doba minimálnej trvanlivosti atď.) vyznačenej na produkte, jeho obale alebo návode, ktorý je k nemu pripojený.
5.Ak má produkt vadu, ktorú možno odstrániť, objednávateľ má právo požadovať, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená a prevádzkovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote podľa bodu 10. kapitoly Zodpovednosť za vady produktov, záruka a uplatňovanie reklamácie týchto VOP, odstrániť. Objednávateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu produktu, alebo ak sa vada týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak tým prevádzkovateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť vady. Prevádzkovateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný produkt za bezvadný, ak to objednávateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
6.Ak má produkt vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má objednávateľ právo na výmenu produktu alebo má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. Tie isté práva má objednávateľ v prípade, ak ide o odstrániteľné vady, avšak objednávateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád produkt riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady produktu, má objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny produktu alebo má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
7.Ak produkt predávaný za nižšiu cenu (pre vadu, pre ktorú bola s objednávateľom dojednaná nižšia cena produktu) alebo použitý produkt má vadu, za ktorú prevádzkovateľ zodpovedá, objednávateľ má namiesto práva na výmenu produktu právo na primeranú zľavu.
8.Reklamácia produktov sa uplatňuje u prevádzkovateľa. Reklamáciu produktov možno uplatniť písomne, doručením písomnej reklamácie (napríklad reklamačného formulára) prevádzkovateľovi na adresu Rastislavova 186/84, 95141 Lužianky alebo elektronicky, doručením e-mailovej reklamácie na e-mailovú adresu prevádzkovateľa ika.pacolova@gmail.com, a to v rámci záručnej doby. Spolu s doručením reklamácie (reklamačného formulára) prevádzkovateľovi alebo bez zbytočného odkladu po jej doručení prevádzkovateľovi, vždy však ešte v rámci záručnej doby, je objednávateľ povinný prevádzkovateľovi doručiť aj reklamáciou reklamované produkty. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy bola prevádzkovateľovi doručená reklamácia.
9.V rámci reklamácie (reklamačného formulára) je okrem iného potrebné uviesť reklamovanú vadu produktu a objednávateľom preferovaný spôsob vybavenia reklamácie (oprava produktu, výmena produktu alebo jeho súčasti, odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie kúpnej ceny produktu, poskytnutie primeranej zľavy z kúpnej ceny produktu).
10.Prevádzkovateľ reklamáciu posúdi, určí spôsob vybavenia reklamácie a reklamáciu vybaví ihneď, najneskôr však v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Vybavením reklamácie sa pritom rozumie ukončenie reklamačného konania odoslaním opraveného produktu na adresu uvedenú objednávateľom v rámci reklamácie, výmenou produktu (alebo jeho súčasti) a odoslaním bezvadného produktu (alebo bezvadnej súčasti) na adresu uvedenú objednávateľom v rámci reklamácie, vrátením (t.j. vyplatením) kúpnej ceny produktu na účet uvedený objednávateľom v rámci reklamácie, vyplatením primeranej zľavy z kúpnej ceny produktu na účet uvedený objednávateľom v rámci reklamácie, odoslaním e-mailovej výzvy na prevzatie plnenia (výsledku reklamácie – napr. opraveného produktu) ale aj zamietnutia reklamácie.

Záverečné ustanovenia

1.Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich uverejnenia na stránkach obchodu.
2.Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo kedykoľvek pozmeniť alebo upraviť znenie týchto VOP. Zmena VOP nadobúda platnosť a účinnosť dňom jej uverejnenia na stránkach obchodu, ak nie je výslovne určený iný (neskorší) deň nadobudnutia jej platnosti a účinnosti. Pri nákupe produktu sú pre objednávateľa a prevádzkovateľa záväzné VOP platné a účinné v okamihu odoslania objednávky produktu prevádzkovateľovi na vybavenie resp. v okamihu odoslania editácie objednávky prevádzkovateľovi (v prípade, ak došlo k editácii objednávky objednávateľom).

V Lužiankach, dňa 7.12.2020.